معرفی قابلیت Steam Wash ماشین لباسشویی

ضد عفونی کردن لباس ها و کاهش چین و چروک پس از فرایند شستشو، صرفه جویی در زمان را به همراه دارد. بسیاری از انواع ماشینهای لباسشویی قابلیتی به نام Steam Wash دارند. محبوبیت قابلیت شستشو با بخار ماشین لباسشویی، روز به روز در حال افزایش می باشد. اگر مایل هستید که لباس هایی با چروک کمتر داشته باشید، این قابلیت می تواند برای شما بسیار سودمند باشد. علاوه بر این، قابلیت Steam Wash برای ضد عفونی کردن لباس های آلوده نیز بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم، به معرفی قابلیت Steam Wash در ماشین لباسشویی بپردازیم و بررسی کنیم بهترین ماشین لباسشویی برای افراد باید چه ویژگی داشته باشد.

قابلیت Steam Wash با استفاده از شستشوی ترکیبی آب و بخار، پارچه ها را به بهترین شکل ممکن تمیز می کند. بخار، با بالا بردن دمای محفظه شستشو باعث نرم شدن الیاف لباس ها می شود. هرچه الیاف لباس ها نرم تر باشد، آب را بهتر جذب می کند و شستشوی لباس ها کیفیت بیشتری دارد.

قابلیت Steam Wash

 

چرا از قابلیت Steam Wash استفاده کنیم؟

قابلیت Steam Wash در ماشین لباسشویی، با استفاده از بخار، بازدهی فرآیند شستشو را بالا می برد. حرارت بالاتر در فرایند شستشو باعث می شود که آلودگی ها و باکتری ها به سادگی از بین بروند. اگر از چروک بودن لباس های خود پس از فرایند شستشو ناراضی هستید و اتو کردن آن ها برای شما دشوار است، این قابلیت کمک بسیار زیادی به شما می کند. بخاری که در حین استفاده از این قابلیت تولید می شود، موجب نرم شدن تار و پود لباس ها می شود و عملیات شستشو سریع تر و بهتر صورت می گیرد. با استفاده از این قابلیت معمولا مواد شوینده سریع تر و بهتر به الیاف لباس نفوذ می کنند. هرچه الیاف لباس نرم تر باشد، شستشو آن ها آسان تر می شود و در آخر لباس ها، چروک کمتری خواهند داشت.

 

 

 

عملکرد قابلیت Steam Wash در ماشین لباسشویی به چه صورتی است؟

 

استیم واش ماشین لباسشویی
  •  مرحله پیش از شستشو (Pre-Wash Phase): در هنگام آب کشی اولیه، بخار وارد محفظه شستشو می شود تا آب به طور یکنواخت وارد منافذ لباس ها شود و با کمک حرارتی که دارد، به نرم کردن الیاف لباس ها کمک کند.
  • مرحله در حین شستشو (During Wash Phase): هنگامی که مواد شوینده وارد محفظه شستشو می شود، بخار موجود در محفظه با افزایش دمای محیط، میزان پاک کنندگی را بهبود می بخشد. این کار با حل شدن بهتر مواد شوینده به وسیله بخار داغ، صورت می پذیرد.
  • مرحله پس از شستشو (Post-Wash Phase): با اضافه شدن بخار پس از مرحله شستشو، دمای محفظه افزایش می یابد و با این کار به استریل کردن لباس ها کمک می کند. در نهایت این افزایش دما، لباس ها را نرم می کند تا چین و چروک سختی که در مرحله بارگیری ماشین لباسشویی و مرحله شستشو به وجود می آید را از بین ببرد.

 

 

 

قابلیت Steam Wash برای چه افرادی مناسب است؟

این قابلیت برای کسانی که لباس های بسیار کثیفی دارند یا اگر حجم لباس های درون محفظه شستشو ماشین لباسشویی آن ها زیاد می باشد، مناسب است. همچنین اگر چروک بودن لباس ها برای شما معضل بزرگی می باشد و می خواهید تا حد امکان از اتو کشیدن لباس ها خودداری کنید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید. با در نظر گرفتن موارد فوق، این قابلیت برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که به فعالیت های فیزیکی زیادی مانند انواع ورزش ها و فعالیت هایی مانند باغبانی، مشغول می باشند.
  • خانواده هایی که جمعیت زیادی دارند.
  • برای افرادی که حساسیت های خاصی دارند، این قابلیت گزینه مناسبی می باشد.
  • اگر مایل هستید که لکه های قدیمی لباس ها را از بین ببرید، این حالت می تواند بسیار موثر واقع شود.
 
ماشین لباسشویی با قابلیت شستشو با بخار

مزایای ماشین لباسشویی با قابلیت Steam Wash

  • بخار داغ در این قابلیت میزان اتو کشیدن لباس ها را کاهش می دهد.
  • مصرف مواد شوینده و نرم کننده برای شستشو لباس ها کاهش می یابد. 
  • بخار داغ به نرم کردن لباس کمک می کند. در نتیجه فرایند شستشو و آبکشی آسان تر می شود.
  • لباس با لکه های قدیمی، با این روش به خوبی تمیز می شود. 
  • برای خانواده های که پر جمعیتی که به میزان دفعات بیشتری از ماشین لباسشویی استفاده می کنند.
  • در از بین بردن انواع میکروب و باکتری، بسیار موثر عمل می کند.

نتیجه گیری

به لطف قابلیت Steam Wash، فرآیند شستشوی لباس ها بسیار آسان می شود. به همین دلیل این قابلیت، در لیست بهترین ویژگی ماشین لباسشویی ها قرار می گیرد. اما باید در نظر گرفت که از این قابلیت برای چه افرادی استفاده می شود. افرادی که قصد خرید ماشین لباسشویی دارند باید اول نیاز خود و خانواده را در نظر بگیرند. اگر ماشین لباسشویی را مطابق با نیازتان خریداری کنید، بهترین عملکرد در شستشو لباس ها به وجود می آید. 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.