معرفی تکنولوژی ELED

امروزه شاهد پیشرفت فزاینده‌ی تکنولوژی‌ها‌ی جدید در تلویزیون‌ها‌ و نمایشگرهای دستگاه‌ها‌ی مختلف مانند لپ تاب و کامپیوتر و گوشی‌ها‌ی موبایل هستیم. از تکنولوژی‌ها‌ی LCD و LED گرفته، تا سری OLED و AMOLED که هر یک کاربرد و ویژگی‌ها‌ی خاص خود را دارد. در این محتوا قصد داریم به معرفی و بررسی کامل تکنولوژی Edge LED یا به اختصار ELED بپردازیم.

تلویزیون Edge LED

تکنولوژی ELED چیست

ELED مخفف عبارت Edge LED می باشد که همین عبارت وجه تمایزی را با تکنولوژی LED نشان می دهد. همانطور که از نام این تکنولوژی پیداست، Edge LED نسل جدیدی از سری LED می باشد که با قابلیت‌ها‌ی جدیدتر و بهتری ارائه می شود. انتقال نور پس زمینه (Backlight) از مرکزیت صفحه نمایش به اطراف پنل، منجر به پیدایش نسل جدیدی از تلویزیون‌ها‌ شد. سری ELED در حقیقت همان تلویزیون‌ها‌ی سری LED می باشند که دیودهای انتشار دهنده‌ی نور آن‌ها‌ در لبه‌ی پنل متمرکز می شود. شاید این تغییرات خیلی جزئی به نظر بیایند اما همین تغیرات ظاهرا ساده، منجر به خلق تجربه ای بهتر و جذاب تر از تماشای تلویزیون می شود.
اخیرا برند لوازم خانگی دوو، از دو محصول جذاب و خاص رو نمایی خواهد کرد. تکنولوژی بکار رفته شده در این تلویزیون‌ها‌ ELED می باشد. اولین ظهور تکولوژی Edge LED در محصولات دوو با تلویزیون سوپرانو شروع شد. حال در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت‌ها‌ی تکنولوژی ELED و LED بپردازیم.

مقایسه ی ELED و LED

تفاوت Edge LED و LED

اصلی ترین تفاوت این دو سری در جایگاه دیود‌ها‌ی پخش کننده‌ی نور پس زمینه می باشد. همانطور که گفتیم، در پنل ها‌ی LED، این دیودها‌ در تمام قسمت‌ها‌ی صفحه نمایش و به شکلی یکنواخت تعبیه شدند. این موضوع برای تکنولوژی ELED صدق نمی کند. در این سری، دیودهای نوری تنها در گوشه‌ها‌ قرار دارند. بدین شکل، ضخامت صفحه نمایش‌ها‌ در سری ELED کاهش چشم گیری داشتند. نور پردازی فوق العاده با کیفیت، از دیگر نتایج تغییر محل دیودهای نوری می باشد. تلویزیون‌ها‌ی ELED وزن کمتری دارند بنابراین در مقایسه با تلویزیون‌ها‌ی LED، انتخاب بهتری برای نصب بر روی دیوار هستند. در حالی که تلویزیون‌ها‌ی LED، چون یک منبع نور نیمه رسانا هستند، باید فاصله ای بین نور پس زمینه و پنل باشد. همین مورد منجر به افزایش ضخامت صفحه نمایش می شود.

معرفی تکنولوژی ELED

 

جمع بندی

به طور کلی، تکنولوژی ELED مزایا و برتری‌ها‌ی بسیاری نسبت به LED دارد. مخصوصا در رابطه با کیفیت نمایش تصاویر و ضخامت نمایشگر، سری ELED امتیاز بسیار بالاتری را به خود اختصاص می دهد. شما باید در نظر داشته باشید که میزان استفاده‌ی شما و سایر اعضای خانواده از تلویزیون چقدر است. اگر برای شما کیفیت بالای نمایش تصاویر مهم است و می خواهید تلویزیونی شیک، زیبا، ظریف و سبک تری داشته باشید تلویزیون های سری ELED بهترین انتخاب شماست.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.